ΓΕΛ Λιμένα Θάσου: Γνωριμία με την Ελληνική χλωρίδα στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη

Δράσεις της Α’ Λυκείου του σχολείου στα πλαίσια προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Οι μαθητές/τριες της Α’ Λυκείου του ΓΕΛ Λιμένα Θάσου στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης επισκέφτηκαν την Αμερικανική Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη στις 29/03/24. Εκεί ξεναγήθηκαν στους χώρους της σχολής και είδαν από κοντά διάφορα φυτά και δέντρα της ελληνικής χλωρίδας για τα οποία συνέλεξαν πολλές πληροφορίες που δεν είχαν εντοπίσει κατά τη διάρκεια της πρότερης δικής τους έρευνας.

Έμαθαν ότι για μία κουταλιά μέλι μία μέλισσα θα πρέπει να επισκεφτεί περίπου 60.000 λουλούδια. Είδαν τους μεγάλους αμπελώνες και μέσω παιχνιδιού κατέληξαν ότι η πιο δημοφιλής ποικιλία κρασιού που παράγεται στη Μακεδονία είναι το «ξινόμαυρο». Γνώρισαν το ρόλο των σαλιγκαριών και το πόσο σημαντική είναι η βλέννα τους τόσο στην επιστήμη της ιατρικής όσο και της αισθητικής. Έμαθαν ότι ο κορμός ενός δέντρου ελιάς φανερώνει την ηλικία του και απόλαυσαν την παχιά σκιά μιας ολάνθιστης αγριοαχλαδιάς (γκορτσιάς). Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε στη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, όπου ενημερώθηκαν σε θέματα επιχειρηματικότητας στην αγροδιατροφή, τον αγροτουρισμό και την αξιοποίηση των παραγωγικών πηγών. Φεύγοντας τους δόθηκαν λουλούδια τα οποία φυτεύτηκαν στον κήπο του σχολείου σχηματίζοντας συμβολικά το σήμα της ειρήνης.

Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε πεζοπορία στη δασική περιοχή του «Αρχαίου Θεάτρου» και της «Ακρόπολης της Αρχαίας Θάσου» στο Λιμένα στις 10/04/2024. Εκεί είχαν την ευκαιρία να αναζητήσουν και να παρατηρήσουν άγρια λουλούδια και φυτά που ευδοκιμούν στην περιοχή τα οποία στη συνέχεια τα φωτογράφισαν και αναζήτησαν πληροφορίες για το καθένα από αυτά στο διαδίκτυο με τη βοήθεια ειδικής εφαρμογής των κινητών τους τηλεφώνων.

Απώτερος σκοπός αυτής της δράσης ήταν να καλλιεργηθεί μια αίσθηση ευθύνης προκειμένου μελλοντικά οι μαθητές/τριες να εξελιχθούν σε περιβαλλοντικά ενεργούς πολίτες. Επιπρόσθετα, έγινε προσπάθεια σύνδεσης και βελτιστοποίησης των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών και τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά εκτός τάξης. Το ενδιαφέρον και η προθυμία των μαθητών ήταν μεγάλο.