Ενστάσεις τοπικών συμβουλίων για τον κανονισμό λειτουργίας των γυμναστηρίων του δήμου Καβάλας

«Αγκάθι» τα έσοδα των διαφημίσεων και το πώς αυτά θα διατεθούν - Δηλώσεις του αρμόδιου Αντιδημάρχου Γιώργου Φιλόσογλου

Στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας πρόκειται να συζητηθεί το θέμα του κανονισμού λειτουργίας των γυμναστηρίων του δήμου Καβάλας. Υπάρχουν όμως κάποιες ενστάσεις από τα τοπικά συμβούλια, σε ό,τι αφορά τις διαφημίσεις και τη διαχείριση των χρημάτων που προέρχονται από αυτές.

Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού και Παιδείας του δήμου Καβάλας Γιώργος Φιλόσογλου, μετά από δεκαετίες ρυθμίζεται για πρώτη φορά ο τρόπος λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων του δήμου διότι, ως γνωστό, δεν υπήρχε κανονισμός. «Ο μόνος κανονισμός που έγινε επί των ημερών μας, αφορά στο κλειστό κολυμβητήριο. Καθυστερήσαμε λίγο, διότι υπήρχε εκκρεμότητα των αδειοδοτήσεων. Από τη στιγμή όμως που προχωρήσαμε στην αδειοδότηση των μεγαλύτερων εγκαταστάσεων, έπρεπε να θέσουμε και τον κανονισμό λειτουργίας για όλα τα γήπεδα».

Κατά τον κ. Φιλόσογλου, δύο είναι τα βασικά θέματα για τα οποία  υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις και αντιρρήσεις. Το ένα έχει να κάνει με το ότι, επί της ουσίας δεν έχουν αρμοδιότητα τα τοπικά συμβούλια για τη χρήση και λειτουργία των γηπέδων με βάση τον κανονισμό, που όμως δεν έχει να κάνει με την βούλησή  τους ως διοίκηση, αλλά με τον «Καλλικράτη». «Στα τοπικά συμβούλια, η μοναδική εξουσιαστική δύναμη που παρέχεται έχει να κάνει με καταστήματα, με σφραγίσεις κ.ο.κ. Για όλα τα υπόλοιπα ζητήματα, απλά γνωμοδοτούν. Άρα λοιπόν, είναι ένα θέμα που δεν μπορεί να διορθωθεί από την δική μας πλευρά. Θα ήμουν πράγματι πολύ χαρούμενος, αν για κάθε γήπεδο σε κάθε δημοτική κοινότητα, αρμόδιο να ρυθμίζει τα πράγματα ήταν το τοπικό συμβούλιο». Το δεύτερο σημείο τριβής έχει να κάνει  με το θέμα των διαφημίσεων. Εξ όσον γνωρίζει, αποτελούσε σημείο τριβής όταν υπήρχαν ομάδες σε επαγγελματικές κατηγορίες, όπου τα χρήματα είναι πολύ περισσότερα. «Δεν ξέρω αν έχει πληρωθεί τίποτε. Ως προς το θέμα του ΑΟΚ, αρκετά από αυτά τα χρήματα έχουν βεβαιωθεί στην Εφορία, γιατί δεν μπόρεσαν να εισπραχθούν. Αυτό που εμείς λέμε, είναι ότι έχουμε εκ του νόμου μία υποχρέωση. Από τη στιγμή που υπάρχουν διαφημίσεις σε δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις, προκύπτει ότι θα έχουμε κάποια έσοδα. Ως δήμος, υποχρεούμαστε να έχουμε ένα μέρος από αυτά τα έσοδα. Δεν θέλουμε να μπούμε στη διαδικασία, γιατί αυτό είναι ένα ελάχιστο έσοδο που έχουν τα αθλητικά σωματεία για να μπορέσουν να βγάλουν τη χρονιά τους. Άρα, αυτό που προτείνεται, είναι να γίνει μία καταμέτρηση του ωφέλιμου χώρου διαφήμισης σε κάθε αθλητική εγκατάσταση και στη συνέχεια να γίνει μία συμβολική χρέωση ανά τετραγωνικό μέτρο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να κληθεί κάποιο αθλητικό σωματείο να καταβάλει στον δήμο ένα ποσό της τάξης των 50 ή των 100 ευρώ. Δεν νομίζω ότι ο τρόπος που προτείνουμε για να λυθεί αυτό το ζήτημα  δημιουργεί πρόβλημα στις ομάδες όταν μιλάμε για τέτοια ποσά», καταλήγει.