Οργάνωση μελέτης εδώ και τώρα!

Προγραμματίζοντας τη μελέτη του παιδιού μας εύκολα, ακολουθώντας δύο απλούς κανόνες


 

Της Βασιλικής Βασιλειάδου

 


Ηεπιτυχία ενός μαθητή στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και στις ενδοσχολικές γραπτές και προφορικές του δοκιμασίες οφείλεται κατά περίπου 50% στον σωστό προγραμματισμό της μελέτης του.

Καθημερινά συζητώ με μαθητές για το πώς διαβάζουν τα μαθήματά τους, τους ενθαρρύνω να ασκήσουν την αυτοκριτική τους για το τι κάνουν σωστά και τι λάθος και σχεδιάζουμε από κοινού πώς να πετύχουν τον στόχο τους με τον ευκολότερο και αποτελεσματικότερο για αυτά τρόπο καταλήγοντας σε πολλά και σημαντικά πορίσματα…

Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στη μελέτη των μαθητών;

  • ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ
  • ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΜΕ ΛΑΘΟΣ ΤΡΟΠΟ
  • ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΧΩΡΙΣ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Δεν υπάρχει «μαγικός» αριθμός ωρών που χρειάζεται να μελετά ένας μαθητής για να πετύχει άριστες επιδόσεις ούτε συγκεκριμένες πατέντες και τρόποι εκμάθησης που βοήθησαν εμάς ως μαθητές, μπορούν σίγουρα να βοηθήσουν και τα παιδιά μας. Ας χαλαρώσουμε λοιπόν, ας γνωριστούμε με τον μαθητή, ας τον αφήσουμε να γνωρίσει τον εαυτό του και ας «περπατήσουμε» στα 2  παρακάτω απλά και αλάνθαστα βήματα-κανόνες που θα οδηγήσουν τους μαθητές να μελετούν αποτελεσματικά σύμφωνα με τη δική τους προσωπικότητα.

Βήμα 1: Έλεγχος μαθησιακού προφίλ μαθητή

Είναι απόλυτα σημαντικό να γνωρίζουμε το μαθησιακό προφίλ του παιδιού ή μαθητή μας. Υπάρχουν αξιόλογα ψυχομετρικά τεστ μαθησιακού προφίλ που μπορούν να μας δώσουν πληροφορίες για τον τύπο του κάθε μαθητή (ακουστικός, λεκτικός, ενδροπροσωπικός, κιναισθητικός, κ.ά.). Έτσι εμείς, το ίδιο και όλοι όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευσή του, θα ξέρουν τι είδους απαιτήσεις μπορούν να έχουν από αυτόν.

Για παράδειγμα, ισχύει ότι ένας ακουστικός τύπος μαθητή ενδεχομένως έχει μάθει το μάθημα της ιστορίας απλά παρακολουθώντας τη παράδοση στο σχολείο! Χρήσιμη πληροφορία! Δεν νομίζετε;

Βήμα 2: Δημιουργία ατομικού προγράμματος μελέτης

Δημιουργήστε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα μελέτης με τον μαθητή! Ο τρόπος, απλός:

  • Αρχικά, καταγράφουμε τις καθημερινές υποχρεώσεις τις εβδομάδας σε σχολείο και στις εξωσχολικές δραστηριότητες.
  • Αξιοποιώντας την αρχή του ισόχρονου (το ελάχιστο που πρέπει να μελετάμε ένα μάθημα είναι όσες ώρες το διδασκόμαστε), αφήνουμε το παιδί από μόνο του να βρει τις ώρες που πρέπει να αφιερώσει στη μελέτη του ώστε να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του.
  • Επαναπροσδιορίζουμε το πρόγραμμα μελέτης σε περίπτωση που χρειάζεται αλλαγές λίγες εβδομάδες μετά την υλοποίησή του

Καλή σας επιτυχία!


Η Βασιλική Βασιλειάδου είναι Μαθηματικός, τ. β. καθηγητή Πανεπιστημίου Κρήτης, Διευθύντρια Φροντιστηρίου «Πουκαμισάς» Καβάλας, Κάτοχος Μ.Α in education (Roehampton University), Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού